Den grønne vej til himlen®
This site will soon be ready in English,
French, Dutch, Spanish and Portuguese.
In the meantime please use Google Translate.
Skip Navigation Links TopImage
PROFIL
 
Verden over dør der årligt omkring 60 millioner mennesker, hvortil der bruges kister og urner til op mod 38 millioner begravelser og kremeringer.

Den danske entreprenør Bendt Skov funderede i flere år over produktionen af nye, billigere, lettere og mere miljøvenlige løsninger for ligkister og urner, og efter fire års idéudvikling, blev DanCof grundlagt i 2010.

Resultatet er, at DanCof i dag har opbygget en unik kompetence inden for udvikling og produktion af de højteknologiske emner. Design og udvikling af kister og urner er sket sammen med de kendte danske designere Jakob Brahe-Petersen og Nils Thobo-Carlsen fra BraheDesign.

DanCof's produktsortiment spænder over en bred vifte af produkter inden for kister, urner og tilhørende ornamenter. DanCof ønsker at være førende inden for produktion af de helt nye typer af kister og urner, med produkter der først og fremmest tilgodeser kundernes ønsker om "grønne", billigere og lettere produkter i forhold til de traditionelle alternativer.

Vores Mission er:
At producere lette og billige kister og urner baseret på en økologisk bæredygtig platform ved brug af biofibre, så produkterne er økologisk naturlig nemt nedbrydelige.

Vores Vision er:
At alle begravelser og kremeringer gøres økologisk og CO2 neutralt, så naturen og vores efterkommere ikke påvirkes.

Vores Værdigrundlag er:
At vores produkter skal gøre en forskel
Vi er stolte over at kunne producere økologiske kister og urner, som er CO2 neutrale og let nedbrydelige for naturen.
Vi tilbyder at kunne sammensætte kiste og urne efter personlige præferencer.

At vi har fokus på kvalitet
Vores produkter lever op til gængse standarder og er bedre end de traditionelle på markedet.
Vi udvikler løbende vores kompetencer for at sikre, at vi er fagligt førende.

At vi sammen skaber en god arbejdsplads
Vi brænder for det vi laver. Vi løfter bedst i flok, mens vi tager hensyn til den enkeltes behov og ønsker.

At vi lytter til vores medarbejdere, kunder og samarbejdspartnere
Vi samarbejder på tværs og tænker i helheder. Vi deler vores viden og respekterer andres synspunkter, både medarbejdere, kunder og samarbejdspartnere.